۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

کوری از نگاهی دیگر

در تفسیر آیه ای از قرآن که اشاره داره همه دنیا و جهان و مخلوقات رو برای شما(انسان) خلق کردیم، استادی میگفت تصور کنید چشمان شما جای اینگونه دیدن مولکول ها رو میدید، و بعد پرسید چی میدیدن؟! و خودش جواب داد هیچی از چیزهایی که الان میبینیم رو دیگه نمیدیدیم، اینکه ما لیوان آب رو لیوان آب میبینیم صرفن با همین چشم و قدرت دید هست، اگر دید ما مولکولی بود مسلمن چیزی که میدیدم صرفن مولکول های هوا بود، احتمالن برای رسیدن به لیوان آب و باید میلیون ها مولکول هوا رو کنار میزدیم و طی میکردیم تا تازه به مولکول های شیشه ای لیوان میرسیدیم و قص علی هذا!
ربط اینها به آیه مذکور مشخص هست که یعنی هرچه ما میبینیم در آسمانها و زمین چون صرفن با این چشم دیده میشن پس مسخر و برای ما هستن!
حالا اینها رو از برای چی گفتم؟
از برای کتاب کوری گفتم، در این کتاب هم میبینیم که آدمها کور شدن و به عبارتی یک حس رو از دست دادن و به عبارتی دیگر نحوه دیدنشون تفاوت پیدا کرده، این در حالی هست که این کتاب خوب به تصویر کشیده که نحوه زندگی و لایف استایل تغییر کرده اما انسان همچنان دارد زندگی میکند، واقعیتش من جای نویسنده بودم هیچ وقت انسان ها رو دوباره بینا نمیکردم، بلکه نشون میدادم رفته رفته چطور خودشون رو با شرایط جدید وفق میدن و جوامع مدنی جدید مطابق با نیازهای جدیدشون درست می کنن.
میخام این رو بگم که همین الان هم حس هایی موجود هست که ما انسان ها نداریمشون و اگر داشتیمشون مسلمن راحت تر زندگی میکردیم، اما با اینکه نداریمشون با این حال داریم زندگی میکنیم و توجهی بهشون نداریم، کتاب کوری نشون میده آدم ها چون نمیبینند خیلی کثیف و زشت شده اند و همه جا را کثیف کرده اند، مطمئنن در حس های دیگری که احتمالن هستن و ما نداریمشون هم حسابی کثیف کاری کرده ایم و خود بی خبریم، اما جهان مدنی ما بر اساس دارندگی ها و رفع نیازهایی که حس میکنیم چیده شده و اگر امروز به هردلیلِ بی دلیلی همه ما کور شویم در عرض چندین سال بازماندگانمون یاد میگیرن در حالت کوری نیازهاشون رو رفع و رجوع کنند و کم کم جوامع انسانی مطابق با نیازهاشون شکل بدن...
و البته عده ای همجنان بینا در بین کورها همیشه هستن، که در دنیای امروز شاید بشه به فراماسون ها و دیگر جوامع واقع نگر تر و بینا تر انسانی اشاره کرد!

پ.ن: نگارنده رسمن اعتقادی به هیچی نداره!
با تشکر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر